תוכן עניינים

ההריון מתקדם ואת ודאי נרגשת לקראת היום שבו יתחילו אצלך הצירים ותגיעי לחדר הלידה. חשוב לנו לתת לך מידע מקצועי ומוסמך, שיסייע לך לקבל את החלטות הנכונות לך לגבי שיכוך כאבים בזמן הלידה. 
קיימות שיטות לא תרופתיות לשיכוך הכאב כמו עיסוי, מגע ותנועה,  לצד שיטות תרופתיות כמו אלחוש אפידורלי, מתן גז צחוק, ומשככי כאבים אחרים. כיוון שתהליך הלידה הוא דינמי, ועשוי להימשך שעות, את יכולה להיות סמוכה ובטוחה כי גם אם בחרת בשיטה לא תרופתית לשיכוך הכאבים שלך, תוכלי לשנות את דעתך במהלך הלידה. רבות הנשים שבוחרות אחרת ממה שהן החליטו מבעוד מועד. 

אחת ההחלטות המשמעותיות שתקבלי במהלך הלידה, החלטה שתשפיע רבות על חווית הלידה שלך, היא האם לקבל אלחוש אפידורלי. אמנם מדובר בשיטה השכיחה ביותר בעולם לשיכוך כאבי לידה, אבל קיימות דעות רבות לגביה, ולא כולן מבוססות. ננסה עכשיו לעשות לך קצת סדר. קודם כל, מומלץ שתצפי בסרטון המופיע בהמשך שיצרנו במיוחד בשבילך עם חברת GistMD.


מה זה בכלל אפידורל?

אלחוש אפידורלי הוא שיטת הרדמה אזורית. במהלכה מוחדרים משככי כאבים לחלל שמקיף את חוט השדרה - הוא החלל האפידורלי. החומרים מרדימים את העצבים הסמוכים לאזור ההזרקה, ומונעים מאותות הכאב להגיע למוח. הגוף ממשיך לתפקד והצירים נמשכים כסדרם, אך תחת השפעת האלחוש תחושי הקלה משמעותית בתחושת הכאב. אל תחששי, חומרי האלחוש פועלים בחלל האפידורלי בלבד. הם לא מגיעים אל אזור העובר והשילייה. האלחוש מתבצע על-ידי הרופאה או הרופא המרדים שעברו הכשרה ארוכה בתחום.


מתי נכון לקבל אפידרול?

אין עיתוי מושלם, ואין ערך לדחייה.


מהם הסיכונים באלחוש אפידורלי?

האלחוש האפידורלי נחשב לשיטה בטוחה, יעילה ופופולרית, אך יש בה גם סיכונים. בואי נדבר עליהם. 
קיים סיכוי של כ-1 ל-100 לניקוב דורלי. מה זה אומר? ניקוב דורלי הוא מצב שבו נוצר חור קטן בקרום שעוטף את חוט השדרה, ונמצא סמוך מאוד לחלל האפידורלי. הדבר עלול לגרום לכאבי ראש, שלעיתים מצריכים טיפול נוסף, אך לרוב חולפים מעצמם. יש לכך סימניםף והמרדים בדרך כלל יזהה אותם במקום, וינחה למה יש לשים לב במעקב. 
כמו כן, קיים סיכון של  כ-1 ל-1,000 לפגיעה עצבית חולפת. מה זה אומר? לרוב מדובר בהפרעה זמנית של תחושה באחת הרגליים. הסיכון לפגיעה עצבית קבועה ולשיתוק הוא קטן ביותר - אחד לרבע מיליון. זה הממוצע בעולם, ואצלנו הסיכוי נמוך הרבה יותר. 

האם קעקוע בגב יפריע לאלחוש? 

קעקוע לא מפריע. מקסימום, הוא מוסיף למרדימה קצת עניין אמנותי. 

האם אפידורל באמת מפחית את הכאב? 

ברורררר! הרי לשם כך התכנסנו. אם עדיין יש שארית כאב, תעדכני את הצוות והם כבר ידאגו לך.

ומה בדבר הטענה שאפידורל גורם ללידת וואקום?

גם זה לא נכון. מה מקור הטעות? לעולם הרפואה לקח כמה שנים עד אשר למד את המינון הנכון והמדויק של אפידורל. בשנים הראשונות, עוד לא ידעו בדיוק לשלוט במינונים ולכן חלק מהלידות הסתיימו בלידת וואקום. היום, אחרי אינספור לידות שנעשו עם אפידורל זה כבר כמעט ולא קורה. 

ומה אם לא אוכל לקבל אפידורל?

נכון, יש יולדות שלא יכולות לקבל אפידורל. אחרות אינן בטוחות אם הן יכולות. נשמח לפגוש אותך במרפאת הרדמה להריון בר סיכון ולבנות יחד איתך תוכנית לאלחוש בלידה. במידת הצורך, יש לנו תחליף.  

נתראה בקרוב! 

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון