תפריט עמוד

תוכן עניינים

מהו קרע פרינאלי בדרגת חומרה מתקדמת?

קרע בין הנרתיק והחלחולת (רקטום) המערב את שרירי סוגר פי הטבעת. סביב פי הטבעת יש 2 שכבות שריר: הסוגר הפנימי והסוגר החיצוני. שרירים אלו מונעים דליפת צואה וגזים בלתי רצונית. קרעים בנרתיק במהלך הלידה מסווגים לדרגות 1-4. קרע דרגה  3 הינו קרע חלקי של הסוגר החיצוני ו/או הפנימי של פי הטבעת. קרע דרגה 4  מערב גם את רירית החלחולת. הקרע נתפר בטכניקה מותאמת לדרגת הקרע ע"י רופאים מומחים.

חשוב להקפיד על הוראות לאחר תיקון הקרע.


מהלך לאחר
  הלידה במחלקת יולדות  

כלכלה

ביממה הראשונה מותרת כלכלה נוזלית. בשעתיים הראשונות שלאחר התפירה, מותר לשתות מים בלבד, בהמשך ניתן להוסיף מרק, לבן, תה וכדומה.

ביממה השנייה מומלצת כלכלה רכה.

חזרה לכלכלה רגילה מומלצת לאחר פעולת מעי ראשונה.

פעילות מעיים

באם יש צורך לרכך צואה, תקבלי שמן פרפין במינון 30 מ"ל *3 פעמים ביום או כל תחליף אחר אשר יומלץ לך. מומלץ להימנע מאכילת מאכלים אשר עלולים לגרום לעצירות. חשוב להימנע מעצירות היכולה ליצור לחץ חזק  על אזור התיקון ולהפריע להחלמה התקינה.

טיפול אנטיביוטי

לאחר הלידה תקבלי אנטיביוטיקה לווריד ובהמשך דרך הפה למשך שבוע בכדי למנוע זיהומים.

משככי כאבים

במקרה של כאב, ניתן לקבל משככי כאבים כדוגמת אופטלגין, אקמול, וולטרן, בהתאם לרגישויות ועל פי הוראת רופא. אל תהססי לפנות לאחיות ולבקש משכך כאב במידת הצורך.

קטטר שתן 

בשעות הראשונות לאחר תיקון הקרע, יושאר קטטר בשלפוחית השתן ולעיתים גם תושאר תחבושת בנרתיק. הוצאתם לאחר בדיקת רופא ובהוראתו . עלייך לדווח לצוות הסיעודי במידה שאינך מצליחה להטיל שתן מעבר ל-  6 שעות לאחר הוצאת הקטטר. 

טיפול בתפרים

חשוב להקפיד על שטיפת התפרים במים זורמים פושרים, במקרים של  בצקת או נפיחות באזור התפרים  יומלץ שימוש בפד מגנזיום קר, אשר עוזר בשיכוך הכאבים והורדת הבצקת באזור.

ניידות

ירידה מהמיטה וניידות מותרים בהדרגה. הירידה הראשונה מהמיטה תתבצע בליווי אחות ולאחר מכן אם את מרגישה טוב, תוכלי לרדת מהמיטה ללא עזרה. ניידות חשובה!

הנקה

אין מניעה להניק עם הטיפול האנטיביוטי שאת מקבלת. תנוחות מומלצות להנקה על מנת להקל על הכאב באזור התפרים: תנוחה צדדית או בשכיבה על הצד. צוות אחיות המחלקה ישמח להדריך אותך.


המלצות בשחרור ומעקב

לאחר שחרורך ממחלקת היולדות, יש להזמין תור לביקורת במרפאת מעקב קרעים מילדותיים ביחידה לאורוגינקולוגיה, כ 4-8 שבועות לאחר הלידה.

מומלצת פיזיותרפיה לתרגול שרירי רצפת האגן כחודשיים מהלידה. השירות ניתן במסגרת קופות החולים, או במרפאה לפיזיותרפיה של רצפת אגן בביה"ח 'ליס'.

כדי  להעריך את תפקוד הסוגרים לאחר תיקון הקרע, יומלץ לך בהמשך לעבור בדיקת אולטרה סאונד רקטלי לצורך הערכת שלמות שרירי הסוגר ומדידת לחצים רקטלית.

עם התשובות תיערך פגישת סיכום ביחידה האורוגינקולוגית לצורך מעקב וטיפול וכן המלצות לגבי אופן הלידה הבאה.

 

על מנת להבטיח את הטיפול המיטבי מומלץ להגיע לכל הביקורות.


מרכז תחום קרעים מילדותיים, 
ד"ר רונן גולד, היחידה לאורוגינקולוגיה ליס

טלפון: 03-6925653, פקס: 03-6925615, זימון תורים איכילוב: 03-6974000

תפריט ניווט תחתון