תוכן עניינים

 

הוא עגלגל ושחום, נראה מצוין כשהוא חתוך לקוביות וגם כשהוא מופיע בצורת מחית. תפוח האדמה, האורח הכי מבוקש במדורת ל"ג בעומר ואחד המאכלים החביבים על רבים בארץ ובעולם.

 תפוח האדמה אינו ירק אלא פחמימה. המרכיב העיקרי של תפוח האדמה הוא העמילן, המספק לנו אנרגיה, אך גם קלוריות. נוסף לעמילן, מכיל תפוח האדמה  מרכיבים חשובים נוספים כמו - ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, מינרלים ובעיקר אשלגן.

 תפוח האדמה ידוע בסיבים התזונתיים שהוא מכיל, כמותם גדלה, אם אוכלים אותו על קליפתו. בישולו של תפוח האדמה משפיע על הרכבו התזונתי; הוא מפחית את  כמות   ויטמין ה-  C בלמעלה מ-50 אחוז. ככל שהבישול שלו מהיר וקצר  יותר, כך נאבד פחות מהרכיבים התזונתיים.


בהיותו פחמימה, מומלץ לשים לב לכמויות הנצרכות; תפוח אדמה בינוני מכיל כ- 100 קלוריות, השוות לפרוסת לחם גדולה. אם מוסיפים לו חמאה או שמנת, ה'עלות' הקלורית גדלה.

המדד הגליקמי של  תפוח האדמה  גבוה, כלומר הוא מעלה את רמת הסוכר בדם.

בל"ג בעומר, תפוח האדמה נצלה על הגחלים ונאכל ללא תוספות מיותרות. כך ניתן ליהנות ממנו כמזון טעים ומזין, במיוחד לילדים ולאנשים שאינם סובלים מבעיות משקל או מחלות אחרות.

אולגה רז,  לשעבר מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה.

 

תפריט ניווט תחתון