תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

​רקע

לימפומה הינה סרטן של תאים לימפוציטים המצויים בקשריות הלימפה- תאים המשמשים לשם הגנה חיסונית מפני מזהמים. לימפומה מפושטת של תאי B גדולים (DLBCL) הינה הסוג השכיח ביותר של לימפומות בעולם המערבי. המחלה מתאפיינת בהגדלת בלוטות לימפה ניתנות למישוש (  בתי שחי , מפשעות , צוואר ) או בלוטות " פנימיות"   בחלל הבטן , האגן או החזה.  לעיתים באה לידי ביטוי  בירידת משקל בלתי מוסברת ,חום והזעות ליליות ולעיתים מערבת  אברים שאינם שייכים למערכת הלימפה כדוגמת ריאות, מוח, אשכים וכו'.

נמצא.ת בבירור או שזה עתה אובחנת עם לימפומה/  מיאלומה / לאוקמיה? 
באפשרותך לבחור את ביה"ח בו יבוצע המשך הבירור והטיפול. אנו מתחייבים לחזור אליך במהירות – לפנייה לחצו כאן   


 


אבחנה

האבחנה נעשית באמצעות ביופסיית רקמה (על פי רוב ביופסיית בלוטת לימפה). בדיקה לאפיון מגוון החלבונים על פני תאי הלימפומה מאפשרת לקבוע את תת הסוג הספציפי של הלימפומה ממנה סובל המטופל לאחר קביעת האבחנה מופנה המטופל לבדיקת הדמיה מסוג – פט או סיטי, על מנת להעריך את מידת פיזור מחלתו באתרים נוספים.


דרכי טיפול

הטיפול הסטנדרטי הנוכחי הינו תרופתי במשולב עם כימותרפיה, 6 מחזורי טיפול אחת ליום,  כשמטרת הטיפול הינה להגיע לריפוי מלא. בחולים בהם המחלה נשנתה על אף הטיפולים, מקובל לטפל באמצעות טיפול כימותרפי במשלב שונה מזה שניתן קודם, ובאנשים צעירים שמחלתם נסוגה בעקבות מתן הטיפול הנ"ל, מומלץ לטפל באמצעות השתלת מח עצם עצמית. קיימות אפשרויות נוספות, הכוללות משלבים כימותרפיים חדשנים, וטיפולים מחקריים - נוגדנים המפעילים את מערכת החיסון של החולה כנגד המחלה.


לפנייה יש לשלוח מייל לכתובת hemato.clinic@tlvmc.gov.il
שימו לב: לצורך קביעת תור, יש לצרף הפנייה מקופ"ח.


פרופ' עירית אביבי מנהלת המערך ההמטולוגי.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון