תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אקוקרדיוגרפיה (אקו) לב הינה בדיקה בלתי חודרנית של הלב וכלי הדם. בבדיקה זו, בעזרת גלי אולטרה-סאונד (על-שמע), מתקבלת תמונה של חללי הלב, מסתמי הלב וכלי הדם הגדולים ומתאפשרת הערכה של תפקודם וזרימת הדם בהם. בדיקה זו התפתחה מאד מאז שנות השישים של המאה הקודמת, ונוספו לה מרכיבים שונים כמו אקו לב דו-מימדי, דופלר אולטרה-סאונד לבדיקת מהירות הזרימה של הדם, חישובי נפח זרימה, אקו תלת-מימד ולאחרונה המכשיר החדש אקו תלת-מימד דרך הושט, המאפשר הערכה מיטבית של תפקוד המסתמים ותכנון מדוייק יותר של הניתוח לתיקונם. המכשיר פותח עפ''י טכנולוגיה של עיבוד תמונה ויכולות מחשוב מודרניות.


במערך הקרדיולוגי שבבית החולים איכילוב פועל מכשיר להדמייה של הלב בתלת מימד ברזולוציה גבוהה ביותר.  

זהו מכשיר אקו לב דרך הושט בתלת מימד (Trans Esophageal Echo 3D), אשר נותן תמונה מדוייקת יותר של הלב מזוויות שונות בשלושה מימדים, ומאפשר לחשב טוב יותר את תפקוד מסתמי הלב והפרעות בזרימת הדם בלב כך שניתן יהיה לתכנן את ניתוחי הלב וטיפולים אחרים באופן מיטבי.

המכשיר מוחדר דרך הושט ובקצהו "מתמר חכם". המתמר כולל אלפי רכיבי אולטרה-סאונד קטנים ("קריסטלים") המאפשרים לקבל תוך דקות ספורות חתכים רבים של הלב מזוויות שונות שלא היו אפשריות בעבר ובאופן זה מתקבל מידע בשלושה מימדים.
 
בדיקת האקוקרדיוגרפיה הינה כיום האמצעי המוביל בהערכת מבנה חלל הלב, תפקוד שריר הלב, תפקוד ומבנה המסתמים, הימצאות או שלילת נוזל קרום הלב והערכה בלתי פולשנית של מדדי לחץ במחזור הריאתי.
לדברי ד"ר יאן טופילסקי, מומחה לקרדיולוגיה במערך הקרדיולוגי: "המידע המתקבל משפר את דיוק האבחון ומסייע לחשב טוב יותר את נפח הלב וזרימות הדם שבו. בנוסף המידע מאפשר לכירורג לב חזה לתכנן טוב יותר ניתוחים לתיקון מסתמים או תיקון מומים מולדים".

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון