נגישות לאנשים עם מוגבלות

נגישות לאנשים עם מוגבלות במרכז הרפואי ת"א (איכילוב)

המרכז הרפואי ת"א (איכילוב) רואה את הזכות לנגישות כזכות בסיסית, המעוגנת במדיניות הארגון ויעדיו. ההנהלה ועובדי המרכז הרפואי מחויבים לעשות כל הנדרש כדי לספק שירות זמין ונגיש לכלל האנשים הפונים לביה"ח, לרבות אנשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, חושית או שפתית.

השירותים לאנשים עם מוגבלות יינתנו כחלק מן השירותים הניתנים והמיועדים לכלל הציבור.
לא יגבה מאדם עם מוגבלות תשלום בעד שירותי בריאות נגישים או שימוש בהתאמות נגישות מעבר לתשלום שנגבה מכלל הציבור עבור אותו שירות.

 

התאמות הנגישות העיקריות במרכז הרפואי ת"א:

התניידות

  1. השאלת כסאות גלגלים – אדם עם קושי בניידות או במצב בריאותי ירוד שאינו יכול ללכת מרחקים ארוכים, ואשר מגיע עם מלווה לביה"ח, יכול להשאיל כיסא גלגלים (שיופעל על ידי המלווה) על מנת להתנייד בביה"ח.
    כסא הגלגלים ניתן להשאלה מעמדת המודיעין הראשית.
  2. סיוע של מלווה לאדם מוגבל בניידות  - אדם עם מוגבלות בניידות המגיע לביה"ח לבדו וזקוק לסיוע בניידות על מנת להגיע למקום הטיפול וחזרה, יכול לבקש סיוע של מלווה מעמדות המודיעין.
  3. הנמכה של מעברי חציה במתחם המרכז הרפואי – התאמות אלו מאפשרות מעבר נגיש ובטיחותי לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים.
  4. פינות ישיבה מותאמות – פינות הישיבה במבואות הותאמו כך שיאפשרו ישיבה וקימה לאנשים עם מוגבלות במעברים ובניידות.  
  5. מיטות עולות ויורדות – מרבית מיטות הטיפול במחלקות האשפוז עולות ויורדות ומאפשרות לאדם המתנייד בכסא גלגלים לעבור אליהן ומהן באופן עצמאי. 

סיוע בהתמצאות

  1. תיבות קוליות step-hear – התיבות הקוליות מאפשרות לאנשים עם מוגבלות בראיה בעלי צמיד ייעודי (המסופק ע"י המוסד לביטוח לאומי לאנשים עיוורים ו/או כבדי ראיה) להתמצא במרחב של ביה"ח. כאשר אדם מתקרב לתיבה קולית, הצמיד מצפצף ובלחיצה עליו מושמעת מתוך התיבה הקולית הנחיה לגבי היכן האדם עומד.
  2. סימון מעברי חציה – המדרכות לפני מעברי החציה בשטח ביה"ח מסומנים בפס התרעה ופס הובלה אל מעבר החציה.
  3. מעליות מונגשות – מרבית המעליות הונגשו בכתב ברייל ו/או עם הודעות קוליות בכל קומה.

תקשורת עם אנשי הצוות

  1. מערכת שמע – loop hear – בדלפקי השירות של כל המרפאות הותקנה לולאת השראה- מכשיר המאפשר לאדם לשמוע בצורה מבודדת ומוגברת את נותן השירות שמולו (ללא רעשי רקע).
    אדם המרכיב מכשיר שמיעה – באמצעות הפעלת הלולאה – מותאם ישירות למכשיר השמיעה.
    אדם שאינו מרכיב מכשיר שמיעה – באמצעות הפעלת הלולאה  -  בשימוש באוזנייה שניתנת לו במקום.
  2. הנגשת דלפקי השירות והקבלה – לצד חלק גדול מדלפקי הקבלה והשירות של ביה"ח קיים דלפק מונמך לאנשים המתניידים בכסא גלגלים אשר מאפשר להם תקשורת "בגובה העיניים" עם נותן השירות. בדלפקים אלו ממוקמת גם מערכת שמע loop hear.
  3. זימון תור – ניתן לפנות למרכז מידע לקביעת תור באמצעות פקס 03-6973740. בנוסף ניתן לפנות בצורה מקוונת באמצעות אתר האינטרנט

פניות ותלונות

גב' תמרה שכטר מרגלית (tamarasm@tlvmc.gov.il) מונתה ע"י המרכז הרפואי תל אביב כממונה על חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.   

ניתן לפנות בכל בעיה או תלונה דרך פניות הציבור של ביה"ח

כניסה למערכת

שלום, אורח