תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

קשה היה שלא לשמוע על התפרצות נגיף הזיקה בברזיל, ועל הסכנה שבהידבקות לנשים הרות. למרות המרחק הגיאוגרפי, וכדי למנוע דאגות ובהלה לא מבוססת, בחרנו לתת לכן את המידע הרלוונטי והמרגיע לנשים הרות בישראל. 

פרופ' גוסטבו מלינגר, לשעבר מנהל היחידה לאולטרה-סאונד נשים ומיילדות בביה"ח "ליס" ליולדות ונשים, שהיה בין צוות הרופאים שמצאו את הקשר בין וירוס הזיקה לפגיעה המוחית של תינוקות בברזיל, מביא 5 דברים שצריך לדעת על הנגיף:

  • כיצד מועבר ה-Zika? הנגיף מועבר על ידי יתוש המעביר גם את זיהום קדחת דנגי. מחלה זו אינה נפוצה מאוד בישראל ומספר המקרים המדווחים דווחו על ידי אנשים שחוזרים לארץ מחו"ל.

  • אין סיבה לבהלה: ביחס שדווח בין זיהום בנגיף Zika להשפעות אנומליות על העובר, למעשה מספר התינוקות שהושפעו באופן חמור מהנגיף, נמוך משמעותית מכפי שדווח תחילה.

  • מה באשר להעברה באמצעות מגע מיני או רוק? עד כה דווחו על מעט מאוד מקרים של העברת וירוס Zika באמצעות מגע רוק, דם או מגע מיני ולא דווח על נזק עוברי שנגרם כתוצאה מהעברה בדרך זו.

  • כיצד מאבחנים אם חליתי? בדיקות דם לזיהוי הזיהום תהיינה זמינות בישראל בעתיד הקרוב מאוד.

  • ומה אם אני בהריון? אצלנו, גם אם יהיו מקרים בודדים, יהיה אפשר לאבחן בקלות את העוברים טרום לידתם באמצעות מומחיות הרופאים, הטכנולוגיות והידע וכמובן, במקרה הגרוע, על פי הדין בישראל (שלא כמו בברזיל) תהיה לאישה הזדמנות להפסיק את  ההריון.

תפריט ניווט תחתון