תוכן עניינים

מאת: רויטל לב-ארי; L.Ac

מזל טוב, נולד לך תינוק! השמחה, ההתרגשות, החוויה המטלטלת, ההנקה הראשונה, האורחים שבאים לבקר...וחוסר היכולת שלך לשבת ולדבר איתם, כי בואי נודה- 'נולדו' לך גם טחורים...

טחורים הינם בעיה נפוצה למדי בקרב נשים בהריון ולאחר לידה (למעלה משלושים אחוזים) וזה גם לא מעט וגם לא נעים. בשל ההריון והלידה נוצר לחץ מוגבר על איזור החלחולת ופי הטבעת, ומערכת הורידים המסועפת של האיזור מתקשה לנקז את הדם מהאיזור. בנוסף, ניתן להבין כי הגודש הורידי שגורם לטחורים נוצר גם בשל הגברת הלחץ הביטני בזמן הצירים, ישיבה ממושכת בחודשי ההריון המתקדמים ומאמץ גדול בהטלת צואה, שכן בהשפעת הורמון הפרוגסטרון יש האטה בפעילות המעיים בהריון, ויחד עם נטילת תוסף הברזל עלולה לגרום לעצירות ולהגביר את הסיכוי להיווצרות טחורים. על מנת להקל על התופעה בשלב הראשון, להפחית את הכאבים ולהקטין את הטחורים, רצוי לבצע שטיפות של האיזור כמה פעמים ביום ולאחר כל ביקור בשירותים במקום ניגוב בניר טואלט,  שתיית נוזלים מרובה ואכילת מזונות עשירים בסיבים ע"מ להקל על פינוי הצואה ולפיכך להימנע מיצירת לחץ נוסף על האיזור. ניתן גם לרכוש משחות למריחה מקומית לאילחוש ולהרגעת האיזור. יש להימנע מאכילת מזונות חריפים ולהימנע מישיבה ממושכת בשירותים.
בימים הראשונים לאחר הלידה, כדי למנוע מצב של התאפקות המוביל לעצירות שתוכל להחמיר את הלחץ על האיזור ניתן להשתמש בנרות גליצירן כדי לגרום ליציאת הצואה.

רפואה סינית וטחורים

לרפואה הסינית יש אפשרות וכלים מצויינים לטפל במצב, להביא לשינוי ולשפר את הסבל הנגרם מהתופעה.  גם מבחינת גודל הטחור וגם ברמת הכאבים וחוסר הנוחות. חשוב לציין שככל שההתערבות מתבצעת בשלבים מוקדמים יותר כך תוצאות הטיפול טובות יותר.

הרפואה הסינית מתבוננת על המצב ומאבחנת אותו לפי מצבים של חוסר וחולשה בחומר או באנרגטיקה של איבר מסוים, ותקיעות דם מקומית. לעיתים ניתן לאבחן את המצב כהצטברויות של חומרים לא רצויים-רעלנים- בגלל חסימות בזרימת אנרגיה של המעי כתוצאה ממצבים רגשיים. אצל נשים בהריון ולאחר לידה האבחנה השכיחה ביותר קשורה בחולשה שנוצרת בגוף כתוצאה מחוסר האיזון והעומס על צערכות הגוף השונות שמתרחש בהריון.

הטיפול ברפואה סינית

הטיפול ברפואה הסינית מתבצע בעזרת מחטים עדינות המוחדרות במספר נקודות בגוף ומטרתן לטפל גם בטחור עצמו וגם במצב הפנימי שהוביל להיווצרות הטחורים, בהריון ולרוב לאחר הלידה. לפיכך, טיפול בחולשה של הגוף, של האיברים וחיזוק האישה. טיפולים ברפואה הסינית בטחורים יכולים וצריכים להתבצע כאמור סמוך להיווצרות הטחורים - בזמן ההריון עצמו ואפילו בימים הראשונים לאחר הלידה, על מנת להקל על האישה, להקטין את הטחורים ולגרום לכיווץ שלהם.
ברוב המקרים, האישה תוכל להרגיש שיפור מידי במצב ולחוות הפחתה ברמת הכאב של הטחורים מיד לאחר טיפול טיפול אחד. לעיתים נמליץ על עוד מספר בודד של טיפולים לחיזוק.

תפריט ניווט תחתון