תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

מאת: נילי מנור; מטפלת בשירות לרפואה משלימה בהריון ולאחר לידה ''מאמי ליס"


מהו סימפיזיוליזיס?

הסחוס המחבר בין עצמות האגן נקרא סימפיזיס פיוביס. תפקידו חשוב ביותר בהחזקת האגן ויציבותו בזמן פעילות. במהלך ההריון סחוס זה מתגמש על ידי הורמונים כגון פרוגסטרון ורלקסין ויוצר התרחבות של אגן האישה, מה שמכין את גופה ללידה ומאפשר לתינוק לעבור בתעלת הלידה. אחוז קטן מהנשים ההרות, יחווה כאבים בדגות שונות במהלך ההריון, אשר יופיעו במהלך פעילות בדרך-כלל. תופעה זאת מתרחשת כאשר אותו סחוס התגמש יתר על המידה והשפיע על האיזורים הקשורים לאגן (כגון מפרקי הירכיים).

איך מתבטא סימפיזיוליזיס?

סימפיזיוליזיס יכול להתבטא בכאבים עזים בפיוביס (איזור המפשעה), כאבי גב, כאבים והקרנות לאיזור הרגליים, קושי בתפקוד יומיומי.

איך אני יודעת שיש לי סימפיזיוליזיס?

ניתן להניח אצבע באיזור העצם הנמצאת במשולש הערווה. באם חשת כאב עז, יתכן שזהו סימפיסיוליזיס. אבחון מדויק יתן הרופא המטפל ע"י אולטרה-סאונד ורנטגן במהלך ההריון.

טיפול רפואי מקובל

הטיפול המקובל כולל בדרך-כלל מתן משככי כאבים ופיזיותרפיה.

הטיפול לפי הרפואה הסינית

במהלך ההריון, משתתפים מרדיאנים (ערוצי אנרגיה) ואיברים שונים, המשפיעים על גופה של האם ועל העובר. חסימה או חולשה של מרידיאנים ואיברים האחראים על העצמות והסחוסים בגופה של האישה ההרה, עלולות ליצור תגובות שונות, וביניהם סימפיזיוליזיס. חיזוק מרדיאנים ואיברים רלוונטיים באיזור האגן, ייצור תנועה טובה ומכאן שיפור והקלה בכאב. תדירות ומספר הטיפולים, ייקבעו בהתאם למצב האישה ההרה, ובדרך כלל נמליץ על שילוב של טיפולי מגע ודיקור.

מה ניתן לעשות בבית?

לדאוג לבצע פעולות במהלך היום, כאשר האגן מאוזן, כמו למשל:

  • לשבת ישר כשהרגליים על הרצפה בזווית של 90 מעלות (לא לשבת בסיכול רגליים).
  • לא לסחוב דברים כבדים.
  • לדאוג לנעליים נוחות ולבצע תרגילים שמחזקים את השרירים המשפיעים על האגן.
  • ניתן לישון עם כרית בין הרגליים - זה יוריד מהעומס על מפרקי האגן.

טיפול נכון, יכין את האישה ההרה ללידה ועשוי לסייע בהפחתת הכאב באיזור גם בזמן הלידה.

תפריט ניווט תחתון