תפריט עמוד

תוכן עניינים

במכון לחקר הפוריות ב"ליס", מבוצעים ניתוחים לאיתור זרעונים באשכים של גברים הלוקים באזואוספרמיה (העדר מוחלט של זירעונים בנוזל הזרע). איתור זרעונים ברקמת האשך מאפשרת הפריית ביציות של בת הזוג והשגת הריונות תקינים.

 

בחלק מהניתוחים נעשה שימוש במיקרוסקופ ניתוחי ובטכניקות מיקרוכירורגיות. בניתוח נלקחות דגימות מרובות מכל אשך. דגימות אלו נבדקות במעבדה והזירעונים שבהן מבודדים. חלק מהזירעונים מועבר לשימוש לשם הפריית ביציות האשה והחלק הנותר מוקפא ונשמר בבנק הזרע לטיפולים נוספים בעתיד.
השגת הריונות מזרע אשכי, מחייבת שימוש בטכניקת ה-ICSI, שבה מוזרק זרעון בודד לתוך הביצית בעזרת מיקרומניפולטור. על כן, חייבות בנות הזוג לעבור תהליך של השראת ביוץ ושאיבת ביציות וההפריה הינה הפריה חוץ גופית.

 

בגישה הייחודית של דגימת האשך המבוצעת במכון, נמצאים זרעונים בשלים בכל הגברים הלוקים בהעדר זירעונים בנוזל הזרע (אזואוספרמיה) על רקע חסימת הצינוריות המובילות מהאשך וב-62% מכלל הגברים עם העדר זירעונים שלא מסיבה חסימתית, בהם קיימת בעיה ראשונית של יצור זירעונים מופחת או חסר. הזירעונים שנמצאו ברקמת האשך מחולקים למס' מנות ונשמרים בהקפאה כך שבניסיונות ההפריה נוספים לא יהיה צורך בניתוחים חוזרים. כושר הפריון של הזירעונים נשמר גם לאחר הקפאה בבנק הזרע ומאפשר ניסיונות הפריה נוספים.

 

הניתוחים מבוצעים במסגרת אשפוז יום והמטופל משוחרר לביתו ביום הניתוח. בקרב הזוגות שעברו טיפול זה בבית החולים ליס הושגו 24% הריונות קליניים למחזור טיפול הפריה ו-47% הריונות קליניים לניתוח שאיבת זירעונים.


התוצאות הוצגו במספר כנסים ופורסמו בעיתונות רפואית בינלאומית. לאור הצלחה זו ועקב חוסר האפשרות לנבא טרם הניתוח את הסיכוי למציאת זירעונים באשכים, מומלץ היום לבצע פרוצדורה לאיתור הזירעונים בכל גבר שבזירמתו לא נמצאים זירעונים ושברצונו להשיג הריון. 

תפריט ניווט תחתון