תפריט עמוד

תוכן עניינים

היסטרוסקופיה הינה פעולה המאפשרת הדמיה ויזואלית של חלל הרחם. הדמיה זו מאפשרת אבחנה טובה יותר של פתולוגיות ברחם ומאפשרת טיפול טוב יותר בפתולוגיות אלו.
היסטרוסקופיה מבוצעת על-ידי החדרת מיכשור אופטי לתוך חלל הרחם דרך הנרתיק והצוואר. עם ניפוח חלל הרחם ע”י נוזל, נגלה חלל הרחם לעין הרופא, אז ניתן לבדוק באופן שיטתי את דפנות הרחם, את כניסת החצוצרות לרחם ואת תעלת צואר הרחם.

בדיקה זו מיועדת לנשים, שיש חשד כי קיימת אצלן בעיה באזורים אלה. החשד עלול לנבוע ממצבים קליניים שונים, כגון דימום יתר בווסתות, דימומים לא סדירים בין הווסתות, הדגמת ממצאים חריגים באולטרה-סאונד או בצילום רחם וכד'.

מציאת פתולוגיות במהלך היסטרוסקופיה אבחנתית, מאפשרת טיפול במסגרת היסטרוסקופיה ניתוחית.

השלב הראשון הוא היסטורסקופיה אבחנתית, המתבצעת בהרדמה מקומית או כללית. ההיסטרוסקופיה האבחנתית מבוצעת בדרך-כלל במסגרת אשפוז יום, והמטופלת משוחררת לביתה תוך מספר שעות.

השלב השני הוא היסטרוסקופיה כירורגית, המבוצעת בהרדמה כללית או בהרדמה אזורית. במקרים בהם צפויה פעולה קלה ומהירה, נעדיף לבצע הרדמה מקומית, במסגרתה מאולחש אזור הניתוח והמנותחת ערה לכל אורך הניתוח. שיטה זו עדיפה גם במקרים בהם בשל מחלות אחרות, המעלות את הסיכון של ההרדמה הכללית. ההרדמה הכללית, שבמהלכה המטופלת אינה ערה לאורך הניתוח, מועדפת במטופלות שתעבורנה פעולה ממושכת יותר, או בנשים המעדיפות לא לחוות את הפעולה בערות. אופי האילחוש או ההרדמה נקבעים על-ידי הרופאים המנתחים, המרדימים ומומחים אחרים, בשיתוף עם המטופלת.

הניתוח באמצעות היסטרוסקופיה מהווה כיום את אחד מסימני הקידמה בתחום הניתוחים הגינקולוגיים. גישה זו, נובעת מההכרה בזכותה של האשה לקבל את הטיפול הטוב ביותר, עם הסיכון הנמוך ביותר לסיבוכים והמאפשר אשפוז קצר יותר ושיבה מהירה ככל שניתן לאורח חיים רגיל. בשנים האחרונות, הפכה שיטה זו לפופולרית מאוד וניתוחים רבים שבוצעו בטכניקות אחרות, מבוצעים כיום בהדגמה היסטרוסקופית. המרכז הרפואי תל אביב הצטייד במכשור יוקרתי וייעודי, המאפשר את ביצוע ההיסטרוסקופיה תוך שמירה על בטיחות מירבית של המטופלת.

תפריט ניווט תחתון