המרכז הרפואי מועדון Be Well חדשות וויטמין D וסידן ואתה מוגן

וויטמין D וסידן ואתה מוגן

תאריך:

11.04.2010

וויטמין D בשילוב סידן, מפחיתים את שיעור השברים בכלל ובעצם הירך במיוחד, בגיל המבוגר

וויטמין D הוא יותר מ'סתם' תוסף תזונה. וויטמין D הוא אבן בניה להורמון בשם קלציטרול, שיש לו תפקיד מרכזי בבניה ובתחזוקה של עצמות ושיניים. מחסור בוויטמין D גורם להידלדלות העצמות, לתפקוד לקוי של העצבים, המפעילים את השרירים, ולסיכון מוגבר לנפילות ולשברים. שברים הם גורם תמותה ותחלואה מרכזי בגיל השלישי. הסיכון לשברים גבוה יותר בקרב קשישים, שחיים במוסדות, בהשוואה לקשישים שחיים בקהילה.


סקירה מקיפה של שבעה מחקרים, שכללו מעל 68,000 בני אדם בגילאים 47 עד 107, בארה"ב ובאירופה, הציגה נתונים אודות חשיבותו של וויטמין D: מעל 80% מהנבדקים בסקירה היו נשים. במסגרת המחקרים השונים נתנו למשתתפים וויטמין D בלבד או בשילוב עם סידן. התוצאות הראו, כי וויטמין D בשילוב עם סידן מוריד את שיעור השברים באופן כללי, ואת שיעור שברי הירך בפרט. מתן וויטמין D בלבד לא הניב תוצאות דומות, כלומר לא מנע שברים באופן משמעותי.


לדברי ד"ר דן ג'וסטו, מנהל תחום בריאות הגיל השלישי ב – beWell, וויטמין D זוכה בשנים האחרונות להתעניינות מוגברת של הקהילה המדעית, משום שמשערים, כי חסר שלו קשור בתחלואה ובתמותה מוגברים מסיבות שונות, אך בעיקר בשל מחלות קרדיווסקולריות, כלומר בשל אירועים לבביים ואירועים מוחיים. בעתיד הלא רחוק, צפויים להתפרסם מחקרים התערבותיים אודות היתרונות של וויטמין D (עם או בלי קלציום) הן במניעה של שברים, והן במניעה של מחלות קרדיווסקולריות, ואנו מצפים להם בכיליון עיניים.

 

מקור:

Patient level pooled analysis of 68500 patients from seven major vitamin D fracture trials in US and Europe; British Medical Journal 2010, 330: b5463

כניסה ל-My Be Well
כניסה למערכת

שלום, אורח