המרכז הרפואי מועדון Be Well חדשות עגבניה, כבר אכלת היום?

עגבניה, כבר אכלת היום?

תאריך:

27.03.2011

צריכה מרובה של עגבניות ומוצרים שעשויים מעגבניות תורמת לבריאות, ועשויה לצמצם את הסיכון למחלות שונות, כמו סרטן, אוסטיאופורוזיס, או מחלות לב וכלי דם. כך על פי מחקר שנערך בארה"ב מטעם המרכז הלאומי לבטיחות וטכנולוגיית מזון.


החוקרים ערכו סקירה נרחבת של המחקרים העדכניים בנושא עגבניות ומצאו, כי עגבניות מהוות את המקור התזונתי מספר אחד של ליקופן, שהוא אנטיאוקסידנט רב עוצמה. זמינותו ועוצמת פעילות הביולוגית של ליקופן אף גדלה לאחר הבישול או עיבוד אחר בחום.

 

כעת ידוע גם, שעגבניות מכילות חומרים נוספים בעלי השפעות אנטי-דלקתיות ומורידות את קרישיות הדם. מחקרים שונים מצאו שצריכת עגבניות גם מפחיתה סיכון לפגיעות של הקרינה האולטרה-סגולה בעור ואף ליקויים קוגניטיביים.


הזמינות הגבוהה, הטעם המעולה והמחיר סביר יחסית הופכות את עגבניות למוצר המשפר את הבריאות. 

 

מקור:
Tomato Consumption and Health: Emerging Benefits; American Journal of Lifestyle Medicine 2011, published online 19/11/2010.

כניסה ל-My Be Well
כניסה למערכת

שלום, אורח