אגוזים לאגוזים...
תזונה עשירה באגוזי פיסטוק עשויה לשפר את מצבם של מטופלים הסובלים מאין אונות, כך עולה ממחקר חדש שנערך בתורכיה. תזונה זו נמצאה גם כמשפרת את רמות השומנים בדם.
במסגרת המחקר בדקו החוקרים את ההשפעה של צריכת פיסטוקים על פרמטרים שונים של זקפה. כמו כן עברו משתתפי המחקר בדיקת אולטרא סאונד דופלר של הפין ונערכו להם בדיקות דם כדי לעקוב אחרי רמות השומנים השונים, כמו HDL או LDL וטריגליצרידים, בדם.
במחקר השתתפו גברים נשואים עם הפרעות בתפקוד המיני שנמשכו לפחות 12 חודשים. במסגרת המחקר המשתתפים שמרו על דיאטה שכללה 100 גרם אגוזי פיסטוק ביום למשך שלושה שבועות. הגברים עברו הערכה לפני ואחרי ההתערבות.
על פי תוצאות המחקר השתפר התפקוד המיני של כל המשתתפים. אם לפני הניסוי מידת הזקפה הייתה 36 , היא עלתה ל-54.2 לאחר ההתערבות. בדיקת האולטרא סאונד גילתה כי גם זרימת הדם בפין השתפרה אחרי דיאטת הפיסטוקים ובמקביל השתפרו גם רמות הכולסטרול מסוג LDL ו-HDL .
על פי מסקנת החוקרים תזונה עשירה באגוזי פיסטוק משפרת את התפקוד המיני ואת רמות הכולסטרול בדם וזאת ללא תופעות לוואי.
תרגום מקוצר וערוך, מקור:
Pistachio diet improves erectile function parameters and serum lipid profiles in patients with erectile dysfunction; International Journal of Impotence Research 2011, 23: 32-38.