שוקולד ישמח לב אשה
צריכת שוקולד מתונה תורמת למניעת אי ספיקת לב אצל נשים
מחקרים שונים שנערכו בעבר הצביעו על העובדה שלשוקולד השפעה חיובית על בריאות הלב וכלי הדם. השוקולד מפחית ככל הנראה את שני הערכים של לחץ הדם ומגביר את זרימת הדם. בנוסף מרכיב אחד שנמצא בקקאו- משפיע לטובה על כולסטרול מסוג LDL ובכך משפר את תפקוד דפנות כלי הדם.
ובכן, אנו כבר יודעים שצריכה קבועה של שוקולד במידה הנכונה מצמצמת את לחץ הדם, את הסיכון לפתח שבץ מוחי או התקף לב, ומצמצמת את שיעור התמותה ממחלת לב כלילית.
המחקר הנוכחי, שנערך בשבדיה, ביקש לבדוק את הקשר בין שוקולד לבין שיעור המקרים של אי ספיקת לב בקרב נשים בגילאי 48 עד 83. במחקר השתתפו קרוב ל-32,000 נשים, ללא מחלות רקע כמו סוכרת או התקפי לב. הנשים מלאו שאלונים לגבי מצב בריאותן, אורח חייהן, והרגלי האכילה שלהן. המשתתפות נמצאו במעקב במשך 9 שנים. במהלך המעקב 419 נשים התאשפזו בבית חולים עקב אי ספיקת לב ו-40 נפטרו בעקבות המחלה.
על פי תוצאות המחקר, שיעור המקרים של אי ספיקת לב היה נמוך יותר בקרב נשים שצרכו 1-2 מנות שוקולד בשבוע (מנה אחת הינה 20 עד 30 גרם). היו יותר מקרים של אי ספיקת לב אצל המשתתפות שצרכו פחות או יותר מזה.
מסקנת החוקרים הייתה כי צריכת שוקולד במידה סבירה תורמת למניעת אי ספיקת לב, אצל נשים.
ד"ר אריק שטיינויל, מנהל תחום בריאות הלב ב-beWell: "לאחרונה ישנם דיווחים חוזרים בספרות הרפואית בנושא אכילת שוקולד ומניעת מחלות לב. למרות הרעיון הקוסם שבדבר יש לבחון כל דיווח לגופו. מאמר זה לדוגמה הסיק מסקנותיו על קבוצה קטנה של כ- 400 נשים אשר פיתחו אי ספיקת לב מתוך קבוצה ענקית של כ- 32,000 נשים באופן כללי. למרות מסקנות המאמר יש להתייחס אליו בביקורתיות יתרה, ואין להתייחס למסקנותיו כהמלצה רפואית".
תרגום מקוצר, מקור:
Chocolate intake and incidence of heart failure: a population-based, prospective study of middle-aged and elderly women; Circulation: Heart Failure, published online 16/8/2010.