תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

מדוע כדאי לי לשקול לפנות לטיפול?

נשים וגברים שנפגעו מינית בילדותם סובלים לעיתים קרובות ממגוון רחב של קשיים הפוגעים באיכות חייהם. טיפול נפשי מסייע  לאדם להבין טוב יותר את המחשבות, הרגשות, וההתנהגות שלו, ולהפחית את הסבל  הכרוך בהם במידה שיבחר. הטיפול יאפשר לך ללמוד להחזיר לעצמך תכונות שהפגיעה המינית גזלה ממך, כמו תחושה של בטחון וערך עצמי ו אמון בסיסי באחרים ובעולם.

נדרש אומץ רב כדי לזהות את הבעיות הללו ולהכיר בהן ולחפש עזרה. ההחלטה להתחיל טיפול היא צעד גדול לקראת החלמה. לא מדובר בתהליך קל או מהיר. נדרשים זמן, השקעה רגשית, כוחות נפש וסבלנות על מנת להחלים מההשלכות של הטראומה המינית.


כמה זמן אורך הטיפול בפגיעה המינית?

הזמן המוקצב לטיפול במרכז לטם הוא עד שנה. אולם משך הטיפול תלוי, בין השאר, ביכולות שלך ובצרכים האישיים שלך. המטפל/ת שלך ידון/ תדון איתך בנושא משך זמן הטיפול, בשלבים שונים של הטיפול. בעוד שישנם אנשים הנזקקים רק למספר פגישות, ישנם אחרים הזקוקים לזמן ממושך יותר על מנת להתמודד עם מה שמטריד אותם. המטופלים מחוייבים להגיע לכל פגישה. לא נוכל להמשיך לטפל במטופלים שיעדרו מיותר משתי פגישות ברצף, או ירבו באיחורים והעדרויות.


מהי עלות הטיפול?

הטיפול במרכז לטם מסובסד על ידי המדינה. יתכן שבעתיד לפעילות מסוימת במרכז תהייה עלות סמלית. קבלת הטיפול מותנית בהגעה רציפה לפגישות הטיפוליות, ובשיתוף פעולה בתהליך הטיפולי. 


האם השירות חסוי?

על כל המידע הנמסר למרכז לטם חל חסיון רפואי. זאת אומרת שלא יימסר מידע כלשהו אודות הטיפול ואודותיכם ללא הסכמתכם, מלבד מצבים בהם המטופל/ת מהווה איום לעצמו/ה או לאחרים, במקרים שנודע לנו על התעללות בילד או בקשיש. או במקרה שהתרשומת הרפואית/טיפולית שלך תידרש על פי צו של בית משפט, אנו ניידע אותך ונעבוד איתך על מנת להחליט כיצד לפעול.


האם יש שירותי שמירה על ילדים בזמן שאני מקבל/ת טיפול?

במרכז לטם אין שירותי שמירה על ילדים בזמן הפגישות ולא ניתן להשאיר ילד ללא השגחה באזור ההמתנה.


האם מרכז לטם מטפל גם בגברים שעברו פגיעה מינית?

טעות רווחת בציבור היא שרק נשים נפגעות מינית. בשל טעות זו, גברים שנפגעו מינית חשים לעיתים קרובות בודדים מאד, חוששים לשתף אחרים במה שקרה להם ונוטים להכחיש את עובדת פגיעתם. לכן, הם גם פחות מדווחים על כך. כל אדם, צעיר או מבוגר, הטרוסקסואל או הומוסקסואל עלול להיות קורבן של תקיפה מינית. ילדים, נערים וגברים דואגים הרבה פעמים מתגובת הסביבה במקרה שיגלו שנפגעו, ומהאופן שבו התקיפה השפיעה על גבריותם.

אם עברת פגיעה מינית בעברך, יתכן שאתה מרגיש בלבול ותוהה האם העובדה שהותקפת מינית השפיעה על זהותך המינית, או שזה מה שאחרים יחשבו עליך. אתה עלול לחשוב שבגלל שאתה גבר, היית צריך להגן על עצמך. מחשבה כזאת יכולה לגרום לך להרגיש חסר אונים, ללא  כוח, או חסר שליטה, ויתכן שתחוש שהגבריות שלך לא תקינה.

חשוב להדגיש כי תקיפה מינית או התעללות מינית היא פשע של אלימות וכוח ולא של תשוקה ומיניות. לכן אין זה נכון שתקיפה מינית כנגד ילדים, נערים או גברים מתרחשת בעיקר על ידי גברים הומוסקסואליים.
הרבה מהרגשות שגברים שנפגעו מרגישים זהים לאלה שנשים נפגעות מרגישות: אשמה, פחד, חוסר אונים וכו'. כגבר יכול להיות שתזדקק לתמיכה מיוחדת. במרכז לטם, תוכל לקבל את התמיכה והחיסיון להם אתה זקוק.


באילו שפות ניתן לקבל טיפול במרכז לטם?

במרכז לטם ניתנים טיפולים בשפות: עברית, אנגלית, וערבית.

תפריט ניווט תחתון