תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

הכנות

מטופל שהוזמן לניתוח במסגרת אשפוז יום, יפנה לסניף קופת-החולים (ביטוח רפואי) אליו משתייך, כאשר הוא מצוייד בהזמנה לניתוח שקיבל במרפאתנו. ההזמנה מציינת את סוג הניתוח המתוכנן, התאריך והשעה, הבדיקות הדרושות לקראת הניתוח, הצורך בצום לפני הניתוח ודרישות מיוחדות כגון הפסקת תרופות לפני הניתוח. בעזרת ההזמנה, יבצע המטופל את הבדיקות הדרושות וימציא התחייבות כספית  (טופס 17) התואמת את הניתוח הספציפי המיועד.

ניתוחים המתבצעים בהרדמה מקומית, לרוב אינם דורשים ביצוע בדיקות לפני הניתוח או צום. יתרה מזאת, יש חשיבות בנטילת תרופות קבועות בבוקר הניתוח (כגון תרופות לסוכרת או יתר לחץ-דם) אלא אם צויין אחרת.
אנו נמנעים מניתוח חולים המצויים תחת טיפול בתרופות נוגדות קרישה ("לדלול דם") כגון אספירין (קרטיה), קומדין או פלאביקס. מטופלים הנוטלים תרופות אלו בקביעות מתבקשים במועד ההזמנה לניתוח להפסיק את הטיפול לקראת הניתוח, באישור רופא המשפחה או הקרדיולוג המטפל. טיפול באספירין יופסק 10 ימים לפני הניתוח ופלאביקס יופסק כחודש טרם הניתוח. קומדין יופסק כ- 5 ימים לפני הניתוח ויוחלף באופן זמני בטיפול בזריקות קלקסן עד ערב לפני הניתוח. לאחר הניתוח, יחודש הטיפול בקומדין בהנחיית רופא המשפחה.

במידה שהמטופל התבקש לבצע בדיקות דם או הדמייה לקראת הניתוח, עליו להגיע ביום הניתוח מצוייד בתוצאות הבדיקות. לדוגמה, מטופלים המוזמנים לכריתת גושים גדולים החשודים לליפומות (גידולי שומן) מתבקשים לבצע בדיקת על-שמע (אולטראסאונד) של הגוש על-מנת לקבוע את עומקו, מבנהו והמרקם המשוער שלו.


יום האשפוז

על המנותח להופיע בבוקר הניתוח במחלקת ניתוחי-יום הנמצא בקומה 2- של בניין סוראסקי, באגף ג' (מהכניסה לבית-החולים יש לפנות למסדרון המרכזי של קומת הקרקע ולרדת שתי קומות בעזרת גרמי המדרגות או המעליות המצויות לאורך המסדרון). כל המנותחים מוזמנים לשעות הבוקר המוקדמות (07:30). יש להירשם בדלפק הקבלה ולקבל תור לניתוח. לאחר-מכן יופנה המנותח לחדר המתנה שם ימתין לתורו.

חולים העוברים ניתוחים בשיטת מוהס MOHS, יתקבלו בקדימות בבוקר לצורך ביופסיה ראשונית, לאחריה ימתינו לתשובה הפתולוגית ולהמשך הטיפול הנדרש באולם הקבלה. זמן ההמתנה עד קבלת תשובת הביופסיה הראשונה עשוי להיות כשעה עד שעתיים. כאשר חוזרת תשובת הביופסיה, מוזמן המטופל להיכנס שנית לחדר הניתוח. במידה והגידול הוצא בשלמותו תבוצע סגירה של הפצע והמטופל ישוחרר לביתו. במידה ויש צורך בהרחבת הכריתה, המטופל יחזור לאולם הקבלה בהמתנה לקבלת תשובת הביופסיה השניה. 

ראוי לציין, שחולה המתאשפז לניתוח במסגרת אשפוז יום, הינו מאושפז לכל-דבר במסגרת המחלקה ועליו לצאת מנקודת הנחה שישהה בבית החולים עד שעות אחר-הצהריים באשפוז. משמעות הדבר היא שיש להתכונן למספר שעות של שהות בחדר ההמתנה או ההתאוששות ולשם כך מומלץ להצטייד בחומר קריאה וסבלנות. למעשה, מרבית המנותחים משתחררים עד שעות הצהריים. 

במעמד השחרור, מקבל המנותח מידי הרופא מכתב שיחרור מסודר המפרט את פרטי הניתוח שעבר ומסביר כיצד יש לנהוג בהמשך. בנוסף, מקבל המנותח תור למרפאתנו לטובת המשך מעקב וטיפול. לכל המנותחים מוסבר שבמידה ויופיעו סימני דמם או זיהום, באפשרותם לפנות בכל שעה למיון ולבקש להיבדק על-ידי רופא המחלקה.

למרות שמרבית המטופלים משתחררים לביתם ביום הניתוח, תמיד קיימת האפשרות שהרופא המנתח ימליץ על אישפוז לאחר הניתוח במידה וקיים צורך בהשגחה.

תפריט ניווט תחתון