תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

 פגישה עם רופא ואחות

עם הגעתך למכון הקרינה בפעם הראשונה, תיקבע לך פגישה עם רופא אשר יסקור את ההיסטוריה הרפואית שלך, יבדוק אותך, יתאר בפניך את הטיפול הצפוי, וישיב על כל שאלותיך.
במעמד זה, הוא יבקש ממך לחתום  על "טופס הסכמה" המאפשר את מתן הטיפול. באותו יום תיקבע לך גם  פגישה עם אחות. בפגישה זו  תעמיד האחות לרשותך מידע רב אודות הטיפול והשפעתו וכן תציע דרכים שנועדו להקל עליך בהתמודדות במהלך הטיפול בסרטן.


סימולציה

הסימולציה היא לב התהליך הטיפולי. עם כניסתך לחדר, יקבלו אותך מספר אנשי מקצוע, שתפקידם לתכנן ולהתאים במדויק את הטיפול שלך: רנטגנאי, פיזיקאי, והרופא שלך אשר ילווה את כל מהלך התכנון והטיפול.
עם הרנטגנאים תיפגש גם בהמשך. קרוב לוודאי שלא יהיה לך מגע ישיר עם הפיזיקאים, אך זאת כיוון שהם עושים את עבודתם "מאחורי הקלעים", בתכנון ובחישוב מדויקים של  הטיפול שלך. במועד הסימולציה נבקשך להגיע לפחות 20 דקות לפני השעה הנקובה, מצויד בכל החומר הרפואי הרלוונטי (תשובה פתלוגית, הדמיה וכו'). משך הסימולציה כשעה.


פגישה עם דיאטנית

מטרת הפגישה היא סיוע במניעת תופעות לוואי, בעיקר כאלו הקשורות למערכת העיכול או לקשיי בליעה. הפגישה מיועדת לכל המטופלים, למעט אלה שמקבלים טיפול לאזור המוח או השד.

פגישה עם עובדת סוציאלית

מטרת הפגישה היא לצייד אותך במידע הנחוץ לך בדבר ההטבות הסוציאליות להן אתה זכאי, מגופים דוגמת ביטוח לאומי, קופת חולים, מס הכנסה, האגודה למלחמה בסרטן ואחרים. כמו כן, אצל העובדת הסוציאלית תמצא תמיד אוזן קשבת ותמיכה בכל הקשור להתמודדות עם המחלה והתפקוד היומיומי בצילה.

SET UP

זה שלב הטיפול הראשוני, במסגרתו מוודא הצוות כי התכניות המיועדות לך אכן מתאימות ומתבצעות כיאות במאיץ (מכונת הקרינה). ברוב המקרים התהליך מתבצע ללא עיכוב, אולם מדי פעם נדרשים שינויים קלים נוספים, על-מנת לכוון במדויק את שדות הקרינה, כך שלעתים נדירות יידרש זמן נוסף על-מנת להשלים את התהליך בדייקנות מרבית (הזמן המשוער שאורך ה-SETUP, הינו כ-30 דקות).

בדרך-כלל, פרק הזמן העובר בין מועד ביצוע הסימולציה (שפורטה לעיל) לבין ביצוע ה-SETUP הינו כ- 14 ימים. בפרק זמן זה מתבצעת עבודה מדוקדקת של הפיזיקאי והרופא, הבונים את תוכנית הטיפול ומכניסים אותה למערכת הממוחשבת. תהליך זה הינו מעט ממושך, כיוון שהוא מלווה בבקרת איכות קפדנית. לעיתים, הטיפול הקרנתי מחולק למספר שלבים (2-3), כאשר לכל שלב יש לתאם ולבצע SETUP נפרד. במקרים אלה תתכן הפסקה קצרה של עד שבוע בממוצע בין סדרות הטיפולים, כאשר מועדי טיפולי הקרינה היומיים עלולים להשתנות גם הם.


הטיפול הקרינתי

מועד הטיפול נקבע על-פי שיקולים מקצועיים של צוות הרנטגנאים. בשלב זה תקבע שעה יומית קבועה לקבלת הטיפול שלך. הטיפול נמשך מספר שבועות, בהתאם לצורך האישי של כל מטופל ומטופל, ומתבצע במשך חמישה ימים בשבוע (א'-ה') בשעה שנקבעה לך. על-מנת לסייע לנו להעניק לך וליתר המטופלים במכון טיפול נאות, ולצמצם את זמן ההמתנה, נודה לך באם תדייק ותגיע מעט לפני השעה שנקבעה לך.
אין כל צורך להקדים ולהגיע זמן רב לפני המועד - הגעה מוקדמת מדי תאריך את משך המתנתך ותקשה עליך ועל הצוות. במקרים מסוימים עלולים לחול עיכובים במועד קבלתך לתור שנקבע לך. עיכובים אלה נובעים מהצורך לטפל במקרים דחופים, להאריך טיפולים באופן בלתי צפוי, או במקרים של תקלות במכשור. אנו עושים כמיטב יכולתנו למנוע עיכובים אלה, ומשתדלים להודיע על כך בהקדם למטופלים הממתינים לתורם.


כיצד ניתן הטיפול הקרינתי?

בחדר הטיפול בקרינה ממוקמים מיטת טיפול ומכשיר טיפול בקרינה, "מאיץ". לשם קבלת הטיפול תתבקש לשכב על המיטה בתנוחה הזהה לזו שתרגלת במהלך הסימולציה. רנטגנאי הקרינה יכוון את המכשיר לאזור הטיפול. כיוון המכשיר נמשך לעתים זמן רב יותר מאשר הטיפול עצמו, אך זהו תהליך חשוב, הדורש מידה רבה של דייקנות. לאחר כיוון המכשיר, יעזוב הרנטגנאי את החדר ויפעיל את מכונת ההקרנה מחוץ לחדר.
ההקרנה נמשכת דקות ספורות ובמהלכה משגיח עליך הרנטגנאי באמצעות טלוויזיה במעגל סגור מחוץ לחדר, תוך הקפדה מירבית על פרטיותך. תוך כדי הטיפול לא תחוש דבר והטיפול אינו כרוך בכאב. חשוב מאוד לא לזוז במהלך הטיפול, אך ניתן לנשום באופן רגיל. הטיפול אינו גורם לך להיות רדיואקטיבי. כאמור, במהלך תקופת הטיפולים ניתן לשהות בחברת אנשים, כולל נשים בהריון וילדים.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון