תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

מבנה המכון משוכלל ונוח במיוחד וניתנה בו תשומת לב לכל הפרטים העשויים להקל על מתן הטיפול לחולי סרטן.
במכון הקרינה מכשור רפואי הכולל CT סימולטור ומכשירי הקרנה הנקראים "מאיצים קוויים", הממוקמים בחדרים מיוחדים בעלי קירות עבים במיוחד, שנועדו למנוע דליפת קרינה אל מחוץ לחדר. באמצעות מכשור זה ניתן לתת לך את הטיפול הקרינתי המתקדם מסוגו בעולם.
במכון הקרינה ארבעה מאיצים, החדישים ביותר בישראל, המסוגלים לבצע את טיפולי הקרינה המתוחכמים ביותר תוך העלאת יעילות הטיפול והפחתת תופעות הלוואי. בנוסף במכון מכשיר חדיש לקרינה לנגעים עוריים, היחיד מסוגו בישראל. המכשיר מאפשר מתן קרינה ממוקדת לסרטני עור ועשוי למנוע ניתוח מורכב ופגיעה קוסמטית (ניתוח ע"ש מוס).  ההחלטה להשתמש במכשיר קרינה זה או אחר, מתקבלת על-ידי הרופא  והפיזיקאי, בהתאם לסוג הגידול, מידת התפשטותו ומיקומו האנטומי בגוף.

מכון הקרינה במרכז הרפואי ת"א הינו הראשון מחוץ לארה"ב וקנדה שהתקבל ל-RTOG-Radiotherapy Oncology Group, השייכת ל-American College of Radiology בפילדלפיה - אחת מהקבוצות המובילות בארה"ב ובעולם לחקר הרדיותרפיה.


מאיצים קוויים

במרכז הרפואי תל-אביב 4 יחיודת של המאיץ קווי המתקדם בעולם מדגם TrueBeam Novalis, STX של חברת Varian Medical  System .
בישראל ישנם מאיצים דומים אך ייחודיותו של המאיץ הנ"ל הינו במערך המחשוב שנרכש עמו, אשר מתבסס כולו על חישובי מונטה קרלו של התפלגות הקרינה בגוף המטופל .

שיטת מונטה קרלו – הינה שיטה לפתרון בעיות חישוביות באמצעות מספרים אקראיים, אשר מורצים מספר רב של פעמיים עד לקבלת מובהקות סטטיסטית של תוצאת החישוב, ועל ידי כך מאפשר דיוק מירבי של החישוב.

שיטות חישוב מונטה קרלו לא היו בשימוש בשגרה במכונים האונקולוגים עקב הצורך במערך מחשוב חזק במיוחד אשר מאפשר ביצוע חישובים אלו בזמן קצר .
על יד חישובים בשיטת מונטה קרלו, ניתן להגיע לרמת דיוק הגבוהה ביותר (הדמיות של NASA, כורים גרעיניים וכו', כולם מתבססים על שיטת חישוב זו) ועל ידי כך להקטין את החשיפה של האיברים הבריאים הנמצאים בסמוך לאזור הגידול לקרינה, ועל ידי כך להקטין את תופעות הלוואי של הקרינה ולשמר בצורה טובה יותר את האיברים הבריאים.


CT סימולטור

במכון מופעל מכשיר ה CT סימולטור המתקדם מסוגו התוצרת חברת פיליפס. הסורק הרב פרוסתי המהיר מאפשר סריקה באיכות גבוהה ומיקום מדויק של הגידול והאיברים הרגישים בסביבה. כמו כן, מאפשר המכשיר באמצעות מערכות נוספות בקרת נשימה המאפשרת פגיעה מדויקת במטרות הנעות תוך כדי הטיפול (גידולים מעל ומתחת לסרעפת, כגון גידולים בריאות ובכבד). דיוק זה מאפשר צמצום הנפח המוקרן והקטנה משמעותית בתופעות הלוואי. המרכז הרפואי תל-אביב הוא הראשון בארץ המפעיל טכנולוגיה זו.


מערכות נלוות

- בחדר מאיץ זה הושם דגש מיוחד על סביבת המטופל, ולכן הותקנה מערכת הדמיית שמיים ותאורה מיוחדת המדמה הסתכלות דרך חלון לשמיים עם מוזיקה המותאמת בבחירה אישית של המטופל כדי להשרות אוירה נינוחה ככל שניתן במהלך הטיפול.

- מאיץ זה הינו מדויק ביותר ובעל מערכת הדמיה מהמשוכללת בעולם אשר יכול לבצע הדמיה לפני כל הפעלת קרן הטיפול, ובכך לוודא דיוק מריבי במתן הטיפול הקרינתי.

- מאיץ זה בעל יכולת העברת טיפול מהירה ביותר, דבר התורם רבות להצלחת הטיפול הקרינתי, בשל יכולת המטופל לשכב ללא תזוזה למשך זמן ההקרנה הממוקדת.

- בנוסף הותקנה מערכת High Definition MLC אשר מאפשרת כיוון צורת קרן הטיפול לצורת הגידול בהתאמה הכי גבוהה הקיימת במאיצים בעולם.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון