תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תפריט עמוד

תוכן עניינים

מכשיר ה-CT

מכשיר ה-CT (טומוגרפיה ממוחשבת) הוא כלי אבחנתי אשר משלב קרינת X  עם טכנולוגית מחשבים מתקדמת ליצירת תמונות של הגוף. בתמונות אלה נראים האברים הפנימיים, כלי הדם, העצמות והרקמות בפירוט רב. סריקת הסיטי מהירה, לא כואבת ונמשכת ברוב המקרים מספר עשרות שניות בלבד. זמן השהיה בחדר הבדיקה הוא בין 5-15 דקות לערך.

תורים בבדיקות ה-CT

אנו מנסים להעניק לכם את השרות הטוב והמתחשב ביותר ומשתדלים שתעברו את הבדיקה בהקדם. לצערנו דבר זה לא תמיד מתאפשר. מכוון שבבית החולים ובחדר המיון מאושפזים חולים קשים, יתכן לעיתים עיכוב עקב ביצוע בדיקות שאינן סובלות דיחוי, לחולים דחופים.

אין לפנות למזכירות הסיטי במיון לבירור מועד הבדיקה או בבקשה לזרז את הזמנת החולה. הזמנת החולים לפי קדימות רפואית ולא לפי זמן הגעה למיון.


הבדיקה

עם כניסתכם לחדר הבדיקה תושכבו על מיטת מכשיר הסיטי. סורק הסיטי הוא מכשיר גדול, מרובע עם חלל במרכזו. המכשיר מצויד במיטת בדיקה עליה שוכב הנבדק. מיטה זו נעה לתוך ואל מחוץ למכשיר הסיטי במהלך הבדיקה תוך כדי רכישת תמונות. בזמן הבדיקה תדרשו לשכב ללא תנועה ותקבלו הוראות נשימה מהרנטגנאי המבצע אותה. למרות שתהיו בחדר הבדיקה לבדכם, הרנטגנאי רואה ושומע אתכם במשך כל הבדיקה.


חומר ניגוד בשתיה

בבדיקות בטן ואגן ניתן חומר ניגוד בשתיה, אשר מאפשר הערכה טובה של הקיבה, המעי הדק והמעי הגס. תתבקשו לשתות 4 כוסות של חצי ליטר של יוד מדולל במים, בהדרגה במשך כשעתיים. חשוב לשתות כוס אחת כל חצי שעה, בהדרגה ולחלק את הכמות שאתם שותים בצורה שווה ככל האפשר, להשגת צביעה אחידה של המעי.


חומר ניגוד בהזרקה

לפי סוג הבדיקה נדרשת לעיתים הזרקת יוד תוך ורידית. היוד צובע את כלי הדם והאברים הפנימיים ומשפר במידה רבה מאוד את איכות הבדיקה. היוד מדגיש את ההבדל בין רקמות חולות ובריאות וכן מדגים היטב את כלי הדם והכליות. הזרקת יוד חשובה במיוחד בחשד או במעקב אחר מחלות ממאירות. חשוב שתספרו על מחלות רקע כגון מחלת לב, סכרת, מחלת כליות, מחלות בלוטת התריס וכן על אלרגיות לתרופות ובמיוחד ליוד. מצבים אלה מגבירים את הסיכון לתגובות רגישות ליוד. חלק קטן מהחולים יכול לסבול מתגובת רגישות ליוד, אך ברב המקרים היוד נסבל ללא תגובות לוואי. הזרקת היוד מלווה לעיתים קרובות בתחושת חום ולעיתים בטעם מעט מריר.


אחרי הבדיקה

לאחר ביצוע הסיטי תוחזרו לחדר המיון. במידה וקבלתם זריקת יוד מומלץ להרבות בשתייה לאחר הבדיקה' להגברת פינוי חומר הניגוד מן הגוף.
לאחר הבדיקה יועברו התמונות לפענוח על ידי הרדיולוג. אין לפנות למזכירת הרנטגן או לרדיולוג בנוגע למתן התשובות או לצורך זירוז מתן התשובה.

דיסקים

ניתן לקבל דיסקים של הבדיקה בתשלום, לדיסק לפי הזמנה מיוחדת בימים א' עד ה' באגף ה' (קופת הרנטגן), קומת קרקע, בשעות 08:30 עד 13:30 בלבד.

ניתן לפנות אלינו לסיטי מיון בטלפון: 03-697-3827 
אנו מאחלים לכם בריאות שלמה,
תודה, צוות יחידת ה-CT.

יחידות ומרפאות

תפריט ניווט תחתון