תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

אינדקס המצבים הרפואיים

סימני מתיחה מופיעים כאשר הגוף גדל במהירות והעור העוטף אותו נתון תחת תנאי מתיחה ממושכים. הדבר יכול לקרות במספר מצבים: בגיל ההתבגרות, כאשר יש "קפיצות" צמיחה. לחילופין עלולים להופיע סימני מתיחה סגולים בעת נטילת תרופות ממשפחת הקורטיקוסטרואידים בעת השמנה, וכן בקרב מרימי משקולות. סימני מתיחה שכיחים ביותר בהריון. למעשה, 90% מהנשים ההרות יסבלו מתופעה זו, אשר אינה בעלת השלכות בריאותיות, אולם מסבה אי-נוחות אסתטית. לא נמצא קשר מובהק בין כמות ושכיחות סימני המתיחה ומספר הלידות, גיל ההרה, משקל ההרה לפני ההריון או משקלה בעת הלידה.

מעטים המחקרים שבדקו קשר בין דיאטה ופעילות גופנית לסימני מתיחה. מהעדויות המעטות שיש עולה כי אין הטבה בסימני מתיחה בעת ירידה במשקל (נתון שהואו כשלעצמו מובן לאור היותם של סימני מתיחה מעין צלקות שקועות- וצלקות, כידוע, לא משתנות במצבים אלו).

סימני מתיחה על בטן הריונית

המיקום השכיח של סימני מתיחה הוא צדי הירכיים והבטן בנשים הרות, מותניים וגב תחתון בנערים, וצדי ירכיים, עכוז, פנים הזרועות ושדיים בנערות.
סימן המתיחה מבטא "קריעה" של הסיבים האלסטיים וסידור אבנורמלי של סיבי הקולגן בדרמיס השטחי וכן הידקקות של האפידרמיס, שכבת העור העליונה. סימני מתיחה נראים בבדיקה בעין לא מזוינת כצלקת שקועה ומאורכת - בתחילה בצבע ורוד, וכעבור חדשים עד שנים הגוון דוהה ללבנבן.

טיפול בסימני מתיחה

סימני מתיחה מהווים אתגר טיפולי. בין הטיפולים שמדע הרפואה מציע ניתן למנות מריחה של רטינוידים, טיפולי לייזר, מיקרודרמאבריישן, קילוף עור כימי , ו-MICRONEEDLING.
קיימים תכשירים רבים למריחה המתיימרים לשפר סימני מתיחה. יחד עם זאת, היחיד שהוכח כיעיל בהטבתם בחודשים הראשונים של הופעת הסימנים הוא tretinoin.
העיקרון המנחה את כל הטיפולים לסימני מתיחה בעבר התבסס על הרס של העור המעורב עד עמוק (בין אם על ידי קילוף כימי, שיוף או נזק טרמי על ידי מכשירי לייזר ואור למיניהם). אולם, טיפולים אלו היו מוגבלים ביותר ביעילותם וכרוכים בסבל ובסיבוכים שהפכו שיטות אלו לפחות ממיטביות.

מכשיק דרמרולר

microneedling היא שיטה לפיה מייצרים טראומה לאזורי הצלקת באמצעות מכשיר המוכר יותר בשמו המסחרי: דרמרולר. מדובר בגלגלת עליה מאות מחטים זעירות, המחוברת לידית. כאשר היא מועברת על איזורי העור עם סימני המתיחה היא מייצרת למעשה מאות נקבים זעירים. הריקמה הצלקתית הקיימת בתוך סימן המתיחה "נפרמת" או מבותקת. העור מגיב לטראומה המדומה על ידי שורה של תהליכי ריפוי אשר בסופם אותם איזורים מייצרים ריקמה בריאה עם קולגן נורמלי וסיבים אלסטיים.
microneedling מבוצע על ידי רופא, במרפאה, בסדרה של 3-5 טיפולים במרווחים של כשישה שבועות ביניהם. לאחר מכן ימשיך תהליך הריפוי ויצירת הקולגן במשך שישה חודשים ויותר. עבודות מדעיות מוכיחות כי ניתן להגיע לשיפור של עשרות אחוזים במראה של סימני מתיחה בשיטת ה-microneedling.


בשנים האחרונות, נפתחו אפשרויות טיפול חדשות בסימני מתיחה, המבוססות על מכשירי לייזר ו-RF. מכשיר הלייזר מהדור החדש של PALOMAR, שהינו המכשיר הראשון אשר קיבל אישור FDA לטיפול בסימני מתיחה, מבוסס על שיטת טיפול המכונה Non ablative fractional photothermolysis  שאינה פוגעת בשכבת העור העליונה (האפידרמיס). פולס האור יוצר עמודים זעירים של חום המגיעים לדרמיס, מעוררים תגובת דלקת וריפוי אשר בסופה נוצר קולגן חדש. הטיפול אינו כרוך בכאב או הפסד ימי עבודה. ניתן לצפות בתום טיפול לאדמומית ואף בצקת של העור, אך אלו חולפים בתוך שעות. במקרים מסוימים ניתן לראות הטבה במראה סימני המתיחה כבר לאחר טיפול אחד, אולם לשם השגת תוצאות אופטימליות יש לבצע 3-5 טיפולים עם מרווחי זמן חיוניים של כשישה שבועות ביניהם. חשוב להדגיש: עדין לא נמצאה השיטה אשר מחליקה את העור לחלוטין. עם זאת, דרכי הטיפול המתקדמות של השנים האחרונות משיגות תוצאות משופרות משמעותית בהשוואה למה שנצפה בעבר: סימני המתיחה מתקצרים ומיטשטשים בהשוואה למצב הראשוני. חשוב לקבל ייעוץ מומחה טרם טיפול על מנת לקבוע דרגת התאמה לטיפול ולתאם ציפיות.

לקביעת פגישת ייעוץ ובניית תוכנית טיפול בסימני מתיחה, ניתן להתקשר למרכז המשולב לאסתטיקה, בטלפון: 03-6972424

תפריט ניווט תחתון