תפריט ראשי עליון

תפריט עמוד

תוכן עניינים

90% מבני הנוער סובלים ממחלת האקנה (פצעי בגרות). אקנה היא המחלה הנפוצה ביותר בגינה פונים לרופא עור. לרוב המחלה חולפת עד גיל 25, אך לעיתים היא רק מתחילה בעשור השלישי לחיים ונמשכת מספר שנים.
קו הטיפול הראשון באקנה הוא טיפול תרופתי סיסטמי או מקומי. במקרים בהם לא ניתן לטפל כמקובל, במקרים שהמחלה עמידה ולא מגיבה לטיפול, או במקרים בהם רוצים תגובה טיפולית מהירה יותר, ניתן לשלב שיטות טיפול פיזיקאליות כדוגמת הטיפול הפוטודינמי (Photodynamic therapy). השילוב מאפשר הגעה מהירה יותר לתוצאה טיפולית ראויה ומוריד את הסיכוי להישנות או החמרת המחלה. טיפול זה מתבסס על מריחת ALA (אמינו-לבוליניק אסיד) על פני העור ולאחר מכן חשיפת האזורים המרוחים למקורות אור שונים, אשר גורמים לתגובה פוטוכימית.

הטיפול הפוטו-דינאמי פועל על ידי הפחתת מספר החיידקים על פני העור, צמצום הפרשת הסבום ופעילות נוגדת דלקת.
חלק מהמטופלים מרגישים עקצוץ קל לאחר מריחת התכשיר (ALA) ובמהלך הטיפול באור ובלייזר. רוב המטופלים לא חווים אי נוחות כלל.
 

איך מתבצע הטיפול הפוטודינמי?

מדובר בטיפול לא פולשני אשר מתבצע ללא הרדמה. הטיפול מתחיל ע"י מריחת משחת ה-ALA על אזורי הטיפול, שעה לאחר המריחה חושפים את האזורים המטופלים למקורות אור שונים אשר יוצרים תגובה פוטוכימית. זמן החשיפה משתנה בהתאם למכשיר שבו משתמשים. בקרב הסובלים מפצעי קור (הרפס) מומלץ ליטול טיפול מונע סביב זמן הטיפול.


הנחיות לאחר טיפול בנגעי אקנה דלקתיים

  • יש להקפיד על רחיצת פנים 2-3 פעמים ביום בעזרת סבון עדין. יש לייבש את העור בעזרת טפיפות בלבד ולמרוח קרם לחות רפואי שאינו מכיל חומרים כימיים.
  • מומלץ להתיז מים טרמליים לעיתים תכופות ביום הטיפול וביום שלאחריו.
  • יש להקפיד על מריחת קרם הגנה ביום הטיפול ובשלושת הימים לאחר טיפול. יש למרוח את הקרם כל שעתיים. אנא השתמש/י בקרם הגנה המכיל אבץ (zinc) או טיטניום אוקסיד.
  • יש להקפיד על חבישת כובע רחב שוליים (נא להביא עמך לטיפול במידה ונעשה בבוקר). בדרכך הביתה מומלץ להימנע מעצירות בדרך.
  • יש להימנע לחלוטין מחשיפה לשמש ביום הטיפול וביומיים שלאחריו, כולל חשיפה לאור השמש דרך זגוגית החלון. בנוסף, נמליץ להימנע מחשיפה מתאורת חדר בהירה. בימים 5-7 לאחר הטיפול ניתן לצאת לשמש, אך יש להימנע מחשיפה משמעותית ו/או ארוכה לאור השמש (דוגמת ריצה בחוץ, משחק גולף, משחק טניס וכו').
  • אין לבצע פעילות גופנית בימים הראשונים לאחר הטיפול.
  • יתכן ויופיעו אדמומיות, נפיחות וגלדים לאחר הטיפול. להפחתת הנפיחות והרגעת העור מומלץ להשתמש בקומפרסים קרים (השתמש/י באפונה קפואה או בקרח כתוש בשקית כריכים). ניתן ליטול משככי כאבים בהתאם להוראות היצרן במקרה של אי נוחות משמעותית.
  • ניתן לשוב ולהשתמש באיפור עם החלמת הגלדים. מומלץ להשתמש באיפור טבעי על בסיס מינרלים בלבד.


אנו ממליצים על פרק זמן של 2-5 שבועות בין טיפולי PDT. לפרטים נוספים ניתן להתקשר למרכז המשולב לאסתטיקה: 03-6972424

תפריט ניווט תחתון